آب و هوای رم در زمستان

۱۲ اسفند ۱۳۹۶

شهر رم پایتخت ایتالیا پس از گذشت 6 سال از آخرین بارش برف زمستانی،  شاهد بارش برف نسبتا سنگین بود به گونه ای که مسئولان برای پاکسازی خیابان های این شهر، دست به دامن نیروهای ارتش شدند.

1_1


ایتالیا از هفته گذشته در چنگ سرما و یخبندان قطبی قرار گرفته و شهر رم برای سومین بار در 30 سال اخیر شاهد بارش برفی نسبتا سنگین بود، تا جایی که مدارس در تمام مقاطع تعطیل اعلام شده و پایتخت در نخستین ساعات امروز، به حالت نیمه فلج درآمده است.

2_2

رم به دلیل موقعیت جغرافیایی، در سه دهه اخیر، تنها سه بار شاهد بارش برف بود که آخرین بارش برف در سال 2012 به وقوع پیوست. مردم رم و زیرساخت های این شهر عادت به برف و یخبندان ندارند و به همین دلیل، پس از بارش برف خیابان ها بسته، خودروها و حمل و نقل عمومی متوقف و مدارس تعطیل می شوند. فرودگاه های شهر رم نیز با مشکل مواجه شده و بسیاری از پروازها به تاخیر افتادند.

3_2

در زمستان ها میانگین دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه ی سانتیگراد است. حداکثر میانگین دمای هوا در ژانویه (بهمن) حدود ١٣ درجه‌ی سانتی‌گراد است و از دسامبر تا فوریه (فصل زمستان) امکان بارش برف هست؛ این فصل هم زمان جالب توجهی برای بازدید محسوب می گردد.

اگر پوشیدن ژاکت یا کت برای شما مسئله ای نباشد با بررسی چهار فصل درمی یابیم که هوای رم در هر زمان کاملا برای مسافرت مناسب و سازگار است.