با بلندترین اینفینیتی پول جهان آشنا شوید

۱۱ بهمن ۱۳۹۶

بلندترین اینفینیتی پول جهان پهنایی 3 برابر پهنای یک استخر المپیک دارد و در پشت بام سه برج بسیار زیبایی قرار گرفته است که گرانترین هتل دنیا با نام هتل مارینا بی ساندز با ارزش 4 میلیارد پوند در این برج ها قرار گرفته است.

همانطور که در تصویر نیز مشخص است نمای استخر همانند قایقی در مجتمع پارک شنی آسمان یا همان Sands SkyPark واقع شده است.

Aerial_of_the_roof_top_pool_Marina_Bay_Sands_Hotel__36592484922___2_

شنا کردن در این استخر آنقدرها هم ترسناک نیست چرا که لبه استخر یعنی جایی که سراشیبی کوتاهی به سمت پایین دارد در واقع آب به داخل یک پهنه آبریز وارد می شود و از آنجا مجدد به سمت استخر پمپاژ می شود پس هیچ گونه خطر سقوط در این استخر، حتی لبه های آن نیز وجود ندارد.

هتل امارات پالاس ابوظبی که در سال 2004 افتتاح شد و ارزش آن چیزی حدود 2 میلیارد پوند برآورد شده بود رتبه اول گرانترین هتل دنیا را داشت ولی اندکی بعد معماری به نام ماشه صفدیه هتل مارینا بی ساندز سنگاپور را طراحی و با تعبیه استخری فوق العاده زیبا، هنرمعماری مدرن و لوکس،بازار بدون سقف،سالن همایش و تئاتر، آلاچیق شیشه ای و موزه ای شبیه نیلوفر آبی توانست گوی سبقت را از امارات پالاس بدزدد و عنوان گرانترین هتل جهان را از ان خود کند.

سکویی که این استخر در آن واقع شده است طویل تر از برج ایفل می باشد و آن را تبدیل به یکی از بلندترین سکوهای دنیا کرده است.این سکو آنقدر طولانی است که برای رسیدن به دیگر آن می بایست حدود 20 دقیقه پیاده روی کرد. موقع شنا در این استخر حس می کنید که آب استخر تا آسمان و تا افق های دوردست کشیده شده است و این هنر مهندسی خاص این سازه است. استخرهای این مجموعه دو سیستم چرخش آب دارند.

سیستم اول مانند دیگر استخرها عمل می کند که تصفیه و گرمایش آب را به عهده دارد و سیستم دوم در پایین لبه ای قرار گرفته که آب استخر به انجا می ریزد و وارد پنجره مشبک آهنینی می شود که از آنجا مجدد آب تصفیه شده و به استخر بالایی وارد می شود. این مجموعه 10000 کارمند دارد و سالانه 48 میلیون پوند درآمد این مجموعه است. توماس آراسی رئیس و مدیر اجرایی این مجموعه قبل از گشایش این مجموعه پیش بینی کرد که روزانه 70هزار نفر برای بازدید از این مجموعه خواهند آمد.