جزیره پروسیدا، رویایی ترین جزیره ایتالیا

۰۹ اسفند ۱۳۹۶

پروسیدا کوچکترین، شگفت انگیزترین و رویایی ترین جزیره از میان سه جزیره معروف خلیج ناپل است.

بیشتر گردشگران ایتالیا که به جزیره ی پروسیدا سفر می کنند علاقه مند به رشته های معماری هستند و تمدن و تاریخچه ی این جزیره آن ها را به سمت خود می کشد. خانه های رنگارنگ با رنگ های انرژی بخش که بعضی از آن ها به صورت پلکانی، پشت سرهم و در کنار ساحل بنا شده اند و همچنین طبیعت بکر و مناظر سرسبزی که در بین خانه ها و در نزدیکی ساحل به چشم می خورد که اکثر آن ها باغ های لیمو هستند، سیمای زیبا و چشم نوازی از این جزیره می سازد و گردشگران ایتالیا را به یاد سرزمین های انیمیشنی که در کارتون های کودکیشان دیده اند می اندازد.

4

معماری و طراحی خانه ها و ساختمان ها، در جزیره پروسیدا به رنگ صورتی می باشد که شبیه کشور یونان است.

با تماشای این جزیره زیبا تصور می کنید که به یونان سفر کرده اید در صورتی که این جزیره در کشور ایتالیا واقع شده است. این جزیره به اندازه دو جزیره دیگر کاپری "Capri" و ایشیا "Ishia" جاذبه گردشگری ندارد و جمعیت آن نسبت به همسایه‌های وسیع‌ترش بسیار کمتر است.

2_1

این جزیره مقصدی مطلوب برای آن‌ دسته از گردشگران تور ایتالیا است که به دنبال تعطیلاتی خودمانی در کنار دریا هستند. شهرهایی همچون بندر اصلی Marina Grande و Chiaiolella از اقامتگاه‌هایی معمولی، رستوران‌هایی که وعده‌هایی ساده شامل ماهی تازه یا گوشت خرگوش سرو ‌می‌کنند و سواحل شنی که امکان حمام آفتاب و شنا را بدست می‌دهند برخوردارند.

3_1

کلیسای سنت مایکل (San Michele) با گنبد نقاشی شده‌اش که قدیس مایکل را در حال نبرد با شورشیان ترک نشان می‌دهد، فرصت پناه گرفتن در سایه و نگاه انداختن به تاریخچه پروسیدا را بدست می‌دهد.

برچسب‌ها : جزیره