لذت غواصی در جزیره جیلی

۱۵ اسفند ۱۳۹۶

جزایر زیبای جیلی در امتداد خلیج لومبوک اندونزی قرار دارند.این سه جزیره به نام‌های جیلی ایر، جیلی منو و جیلی تراوانگان معروف هستند. در طول این سال‌ها، حال و هوای این جزایر با ورود گردشگران جان دوباره‌ای پیدا کرده است.

هر چند که هزینه‌ی سفر به جیلی مانند گذشته ارزان محسوب نمی‌شود، اما چنانچه به دنبال جایگزینی برای جزایر #بالی می‌گردید که سواحل و غذای دریایی بهتری را هم تجربه کنید، جیلی را به شما پشنهاد می‌کنیم.

2_4

غواصی

هر سه جزیره مراکز مطرح غواصی به حساب می‌آیند. در آب‌های اطراف این جزایر جاندارانی چون عقرب‌ماهی، هشت‌پا، سپیداج و انواع مختلف آبزیان وجود دارد. بعضی از گردشگران، غواصی در جیلی را به بالی ترجیح می‌دهند. ضمن اینکه هزینه‌ی یادگیری در جیلی ارزان‌تر است.

3_4

چنانچه با یک گروه سفر کرده باشید می‌توانید یک قایق خصوصی برای نصف روز کرایه کنید. ضمنا این امکان برای شما فراهم است تا لوازم غواصی سطحی را از مراکز آن کرایه کنید. آب‌های اطراف هر سه جزیره‌ی جیلی مکان مناسبی برای غواصی سطحی هستند و شما می‌توانید در آن آبزیانی چون ماهی گرمسیری، لاک‌پشت و حیات وحش داخل آب را از نزدیک ببینید.

این جزایر مکان فوق‌العاده‌ای برای استراحت زیر نور دلنشین آفتاب به شمار می‌آیند. ضمن اینکه حتما شما از آرامش و فضای خلوت اینجا لذت خواهید برد.

منبع : nomadicmatt
برچسب‌ها : جزیره غواصی