از آداب و رسوم مردم کازان روسیه چه میدانید؟

۱۴ فروردين ۱۳۹۷

اگر به روسیه سفر می‌کنید، بد نیست درباره‌ی آداب و رسوم و قوانین نانوشته‌ی رایج در این کشور اطلاعاتی به دست آورید تا از بروز هر گونه خطای توهین آمیز یا آزار دهنده جلوگیری شود، در ادامه با تورادوایزر همراه باشید.

کشور روسیه بیش از ۱۵۰ میلیون نفر جمعیت داشته که ۸۱ درصد آن فقط به زبان رسمی روسی صحبت می‌کنند. باقی این جمعیت زبان روسی را به عنوان زبان دوم به کار می‌برند. کازان پایتخت جمهوری تاتارستان در فدراسیون روسیه است که براساس سرشماری ۲۰۱۰ روسیه با ۱٬۱۴۳٬۵۳۵ نفر جمعیت، هشتمین شهر پرجمعیت و یکی از مهم‌ترین شهرهای روسیه به‌شمار می‌رود.


1


نوع موقعیت جغرافیایی شهر کازان که در مرز اروپا و آسیا قرار گرفته است، سبب شده تا مردم کازان که تلفیقی از نژادهای روسی و تاتار است و هر دو فرهنگ اسلامی و مسیحی با صلح و آرامش در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت‌ آمیزی داشته باشند. در شهر کازان علاوه بر این دو مذهب عمده، مذاهب دیگری نیز وجود دارند. مسیحیان شهر عموما ارتودکس بوده و البته گروه کوچکی از کاتولیک‌ها نیز در کازان حضور داشته و کلیسای مخصوص به خود را دارند.


3

کازان همچنین مدت‌ها است که به عنوان یکی از مراکز آموزش عالی در روسیه شناخته می‌شود. برخی از دانشگاه‌های برتر روسیه از جمله دانشگاه فدرال کازان KFU – ؛ دانشگاه ایالتی کازان،TGGPU و موسسه سرمایه‌گذاری کازان (Kazan Finance Institute)، دانشگاه دولتی فناوری و تکنولوژی کازان (KGTU)، دانشگاه فنی دولتی کازان (KAI) و دانشکده مهندسی قدرت (KazanState Power Engineering University) از دیگر دانشگاه‌ها مشهور شهر محسوب می‌شوند که سبب شده دانشجوهای بسیاری از سراسر جهان و روسیه در این شهر حضور داشته باشند.

برچسب‌ها : آداب و رسوم