6 دلیل برای سفر به کشور گرجستان

۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

دلایل زیادی برای سفر ایرانیان به گرجستان وجود دارد؛ از مصرف غذاهای مناسب برای ایرانیان گرفته تا جاذبه های گردشگری در گرجستان. در ادامه با تورادوایزر همراه باشید:


درست است که در یک مقاله نمی‌توان به تمام دلایل سفر به این کشور زیبا اشاره کرد، اما بعد از مطالعه این مقاله به این نتیجه می‌رسیم که شما باید 
حداقل  یکبار در طول زندگی خود به گرجستان سفر کنید.

1_min

1- غذاهای گرجستان

غذاهای گرجستان بسیار متنوع هستند که اغلب به دلیل ماهیت روستایی و تاریخ غنی این کشور است. خینکالی (Khinkali)، یک نسخه محلی از دامپلینگ (dumplings)، که می‌تواند با سیب زمینی، گوشت گاو، پنیر و قارچ پر شود، یک غذای بسیار پرطرفدار است. اما خاچاپوری، یک خمیر مانند پیتزا پر شده از پنیر بوده که در بسیاری از نسخه‌ها و با مواد مختلف طبخ می‌شود که مورد علاقه عموم مسافران گرجستان است. گرچه غذاهای گرجستان بیش از این دو مورد محبوب است، اما به راحتی می‌توانیم با کاچاپوری (Khagapuri) ارتباط برقرار کنیم. این خوراک بسیار به ذائقه مردم ایران نزدیک است، یک خمیر به شکل قایق با پنیر ذوب شده، یک تخم مرغ آب پز و مقداری کره. ذرت گریل شده یا (mchadi)، یک نان ذرت است که با پنیر و سس لوبیا عرضه می‌شود. فقط مطمئن شوید که شما به اندازه کافی برای سوزاندن کالری‌های آن ورزش می‌کنید؛ این غذا کالری بسیار بالایی دارد.

2_3

2- مناظر طبیعی گرجستان

به سمت شمال، در اطراف مکان‌هایی مانند کازبگی یا مست یا و همچنین کوه‌های قفقاز با قله‌های پوشیده از برف زیبایی چشم‌نوازی دارند. در اطراف کوتایسی، جنگل‌ها و دره‌ها و چشمه‌های درمانی در بورجومی دیده می‌شود. سواحل دریای سیاه Batumi و Poti و جادوی پاییز زمانی که برگ درختان به رنگ زرد و نارنجی روشن در می‌آیند از دیدنی‌ترین مکان‌های گرجستان است. با وجود وسعت کم گرجستان، طبیعت این کشور بسیار متنوع است.


111111_min

3- قیمت‌های متعادل

در اینکه بحث مالی و مقرون به صرفه بودن یکی از مهم‌ترین موارد گردشگری در هر کشوری است جای شکی نیست. گرجستان همیشه یک مقصد ارزان و مقرون به صرفه بوده است. بنابراین اگر بودجه شما محدود است، می‌توانید یک وعده غذایی را به ازای ۱۰ لاری (حدود ۴ دلار، ۳.۳۰ پوند، ۳.۷۰ یورو) داشته باشید.

ab_min

4- آب و هوای گرجستان

در بسیاری از نقاط کشور، به ویژه در کوه‌ها، بارش برف را خواهید دید. گودووری، در نزدیکی کازابگی، جای خوبی برای اسکی و اسنوبورد، با یک زیرساخت عظیم است.همینطور در فصل تابستان، شهر تفلیس دمایی تا ۳۵ درجه سانتیگراد دارد. دیگر مقاصد برای اسکی شامل شهرهای باکوریانی و مستیا است.

4_min

 5- هتل‌های لوکس گرجستان

درست است که این کشور به عنوان یک مقصد فوق‌العاده لوکس برای گردشگری شناخته نمی‌شود، اما گردشگران گزینه‌های بسیاری برای اقامت راحت و لوکس در سراسر کشور دارند. تفلیس، باتومی و بورجومی گزینه‌های خوبی از هتل‌های لوکس و رستوران‌های با کیفیت را دارند. همینطور، حتما توجه داشته باشید که قیمت هتل‌های لوکس بر اساس دلار آمریکا با شما حساب می‌شود.

6_min 6- حمام های سولفور گرجستان

در بخش قدیمی شهر تفلیس میتوان حمام های سولفور تفلیس را مشاهده کرد که به "حمام های رستمی سزاری" معروف است و در محله گریشا شویلی نزدیک رود کورا واقع شده اند. این حمامها برای استفاده از آب گرم گوگردی بهاری در این ناحیه ساخته شده اند.

6_1_min

حمام های تفلیس از قدیم به سبک شرقی با سقف گنبدی نیم کره ای شکل ساخته میشدند. در مرکز سقف دریچه هایی برای ورود نور به فضای داخلی حمام ساخته شدند چراکه سطح حمام ها از زمین پایینتر بودند و با این کار نور داخل حمام را تامین میکردند. همینطور در گذشته های خیلی دور از این حمام ها فقط برای استحمام استفاده نمیشد بلکه مکانی برای معارفه دختران دم بخت به افرادی که تمایل و موقعیت ازدواج داشتند بوده است و در روزهای ویژه جشنهایی برگزار میشد و این تبادلات انجام میگرفت.

افرادی هم در این رابطه و تبادلات واسطه گر بودند. حمام های سولفور امروزه نه تنها نزد توریست های ایرانی محبوب است بلکه افراد محلی نیز برای استفاده از اثرات درمانی آب گرم سولفوریک این حمام ها مراجعه میکنند. معمولا در این حمام ها اتاق های کوچک با حوضچه برای استفاده شخصی از آب گرم سولفور وجود دارد. فقط نشستن در این آب و بعد از آن یک ماساژ ویژه احساس تولد دوباره را برای فرد ایجاد میکند.