مونت سنت میشل، جزیره‌ای کوچک اما پربازدید

۲۵ دى ۱۳۹۶

مونت سنت میشل جزیره‌ای صخره‌ای و کوچک اما از پربازدیدترین جاذبه‌های فرانسه است.

مونت سنت میشل یکی از مناظر فراموش نشدنی اروپا می باشد که از مسافت های دور، بندر محسور کننده آن به چشم می خورد و چنین به نظر می رسد که این جزیره از اعماق دریا بالا آمده است.

مساحت جزیره مونت سنت میشل ۱۰۰ هکتار بوده و جمعیت آن در حال حاضر، ۵۰ نفر است.

این جزیره سنگی کوچک، واقع در ساحل شمال غربی فرانسه است. این مکان به واسطه بلندترین جزر و مد آب‌های اروپا، سنگ‌های شیب‌دار و ریگ روان بسیار شناخته شده است.

3

داستان تبدیل شدن یک کوه به یک کلیسای مقدس، بسیار جالب است. اوبرت، اسقف شهر Avranches، در اوایل قرن هجدهم، ادعا کرد که سنت میشل او را وادار به ساخت کلیسایی در بالای جزیره کرده است. از سال ۹۹۶ به بعد، دوک های نرماندی و به دنبال آن پادشاهان فرانسه، از توسعه این کلیسا در مونت سنت میشل حمایت کردند. ساختمان باشکوه این کلیسا در زمان قرون وسطی ساخته شد.

بندر مونت سنت میشل به یک مرکز آموزشی مشهور تبدیل شد که نخبگان را از سراسر اروپا به خود جذب می کرد. با وجود درگیری های خاندان سلطنتی، افراد زیادی برای زیارت در این کلیسا به جزیره مونت سنت میشل سفر می کردند. با این حال، برای محفوظ ماندن از نیروهای انگلیسی، قلعه هایی ساخته شده بود. ساختمان های دیگری نیز در امتداد خیابان های شیب دار جزیره ساخته شد که در حال حاضر به موزه، هتل، رستوران و بوتیک برای گردشگران تبدیل شده اند.

بندر مونت سنت میشل در دو قرن گذشته در معرض لجن قرار گرفته است. فعالیت های انسان ها مانند کشاورزی و ساخت جاده باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی شده است.

جزیره مونت سنت میشل همواره تحت تاثیر جزر و مد قرار می گیرد و توسط آب تا ۲۵ کیلومتر از ساحل به عقب کشیده می شود. مد به سرعت در این منطقه اتفاق می افتد و تاکنون گردشگران زیادی در راه عبور از خلیج شنی غرق شده اند. بنابراین توجه داشته باشید هنگامی که جزر و مد کم است، به همراه یک راهنمای آگاه راهی بازدید از جزیره شوید.

برای دسنرسی به جزیره مونت سنت میشل باید ابتدا به Pontorson رفته و سپس با ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی به جزیره بروید. همچنین می توانید این مسیر را با دوچرخه بپیمایید که به نظر می رسد کار بسیار جالبی باشد.

قلعه مونت سنت میشل با منظره نفس گیر خود، در سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

سالانه ۲ تا ۳ میلیون نفر برای دیدن این جزیره می‌آیند. مونت سنت میشل یک گنجینه معماری ملی است و در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. معماری خاص بنا، زیبایی خیره‌کننده محیط اطراف، به علاوه‌ی رمز و رازهای قرون وسطایی و افسانه‌های باستانی است که این جزیره و دژ را به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های فرانسه تبدیل کرده است.